Bayer Hakkında
Bayer, 150 yılı aşkın geçmişi ile sağlık ve beslenme ile ilgili yaşam bilimleri alanlarında uzmanlaşmış dünya çapında bir inovasyon şirketidir. Yenilikçi ürünlerimizle çağımızın bazı önemli sorunlarına çözüm bulmaya katkıda bulunuyoruz.

Büyüyen ve yaşlanan bir dünya nüfusu, yeterli miktarda yiyecek ve gelişmiş tıbbi bakım gerektirir. Yenilikçi ürünlerimizle çağımızın bazı önemli sorunlarına çözüm bulmaya katkıda bulunuyoruz. Artan yaşam beklentisi ile araştırma ve geliştirme faaliyetlerimizde hastalıkları önleme, hafifletme ve tedavi etmeye odaklanarak büyümekte olan nüfus için yaşam kalitesini artırıyoruz. Aynı zamanda, güvenilir yüksek kaliteli gıda, yem ve bitki bazlı hammadde güvenilir tedariği konusunda da önemli bir katkı sağlıyoruz.
Amacımız; müşterilerimiz, hissedarlarımız ve çalışanlarımız için değer yaratmak aynı zamanda şirketin kazancını güçlendirmek. Sürdürülebilir kalkınma ilkelerine bağlı olarak sosyal ve ahlaki sorumluluklarımızı yerine getirmeye kendimizi adadık. İnovasyon tutkusu olan çalışanlarımıza, Bayer'de mükemmel gelişim fırsatları sunuyoruz. Bütün bunlar amacımız “Daha iyi bir yaşam için bilim”i oluşturuyor.
Yaşam Bilimlerine Daha Fazla Odaklanma
Bir yaşam bilimleri şirketi olan Bayer’in İlaç, Tüketici Sağlığı ve Tarım Ürünleri olarak 3 ayrı bölümü bulunmaktadır. ”Enabling Functions” operasyonel işlerin yürümesine destek sağlar. 2019 yılı verilerine göre, Bayer, dünya çapında 87 ülkede 392 konsolide şirket tarafından temsil edilmektedir.
Bayer olarak; 2019 yılı itibariyle 104 bine yakın çalışana ve 43,5 milyar Avro satış cirosuna sahibiz. Yıllık sermaye harcamamız 2,9 milyar Avro, Ar-Ge harcamamamız ise yaklaşık 5,3 milyar Avro'dur.
Global Organizasyon Yapısı
Bölümlerin sorumluluğundaki operasyonlar
Pharmaceuticals özellikle kardiyoloji ve kadın sağlığı ile onkoloji, hematoloji ve oftalmoloji alanlarında terapötik reçeteli ilaçlar üzerinde yoğunlaşıyor. Bölüm ayrıca, kontrast ajanlar ile birlikte kontrastlı görüntüleme ekipmanlarında uzman Radyoloji İş Birimini de içeriyor.
Consumer Health dermatoloji, gıda takviyesi, ağrı kesici, gastrointestinal, soğuk algınlığı, alerji, sinüs ve grip ve reçetesiz ürünler kategorilerinde dünyaca ünlü tüketici markaları ile lider konumdadır.
Crop Science tohum, bitki koruma ve tarım dışı sahalarda zararlılarla mücadelede dünya çapında tarımda lider konumdadır. Bitki Koruma / Tohum birimi, yüksek değerli tohumlardan ve zararlılarla mücadelede yenilikçi çözümlerden oluşan geniş bir portföyü pazara sunmakta ve aynı zamanda sürdürülebilir tarım için kapsamlı müşteri hizmetleri sağlamaktadır. Çevre Sağlığı birimi; vektör, haşere kontrolü ve ormancılık gibi profesyonel tarım dışı uygulamalar için ürün ve hizmetler sunmaktadır.
Merkezi Hizmet Fonksiyonları
“Enabling Functions” iş destek hizmetlerinin bir araya getirildiği, Grup içerisinde yetkinlik merkezleri olarak faaliyet gösterir.
Kurumsal Yönetim
5 üye, Yönetim Kurulu Başkanı: Werner Baumann |
|
20 Üye, Denetleme Kurulu Başkanı: Prof. Dr. Norbert Winkeljohann |
Ürünler
Ürünlerimizle, çağımızın önemli sorunlarına çözüm bulmaya katkıda bulunuyoruz. Yaşlanan ve gittikçe artan dünya nüfusu, gelişmiş tıbbi bakım ve yeterli gıda tedariki gerektirir. Bayer, hastalıkları önleyerek, hafifleterek ve iyileştirerek insanların yaşam kalitesini iyileştirmektedir. Ve yüksek kaliteli gıda, yem ve bitki bazlı hammaddelerin güvenilir bir şekilde tedarik edilmesine katkı sağlar.
Bayer'in kapsamlı ürün portföyünde, dünyaca ünlü birçok marka bulunur.
Lokasyonlar
Bayer, dünya çapında 87 ülkede 392 konsolide şirket tarafından temsil edilmektedir*. Şirketin genel merkezi, Leverkusen, Almanya’da bulunmaktadır.
İş Gücü
31 Aralık 2019 tarihi itibariyle dünya çapında Bayer Grubu bünyesinde 103,824 kişi çalışmaktadır.
Bayer Hisse Senetleri
- Bayer, neredeyse tüm önemli hisse senetleri indekslerinde yer almaktadır.
- Hisseleri tüm Alman borsalarında işlem görmektedir.
- Hisse başına temettü: 2,80 AVRO (2018)
Bayer Grubu Temel Verileri |
|||
Bayer Group |
2018 |
2019 |
Change |
€ million | € million | % | |
Sales | 36,742 | 43,545 | 18.5 |
EBIT1 | 3,454 | 4,189 | 21.3 |
EBIT before special items2 | 6,013 | 7,007 | 16.5 |
EBITDA3 | 9,695 | 9,554 | 1.5 |
EBITDA before special items2 | 8,969 | 11,503 | 28.3 |
EBITDA margin before special items (in %)4 | 24.4 | 26.4 | 8.2 |
Income before income taxes | 1,886 | 2,880 | 52.7 |
Net income | 1,695 | 4,091 | 141.4 |
Earnings per share (€)5 | 1.80 | 4.17 | 131.7 |
Core earnings per share (€)6 | 5.60 | 6.40 | 14.3 |
Net financial debt | 35,679 | 34,068 | -4.5 |
Capital expenditures as per segment table | 2,368 | 2,920 | 23.3 |
Research and development expenses | 5,105 | 5,342 | 4.6 |
Dividend per Bayer AG share (€) | 2,80 | 2,80 | 0 |
(31 Aralık 2019 tarihi itibariyle)
- *. Tam konsolide iştirakler (31 Aralık 2019 verilerine göre)